hb-logo

طراحی سایت با وردپرس چیست؟ 7 نکته کاربردی

فهرست مطالب

طراحی سایت با وردپرس چیست؟ سوالی که ذهن صاحبان کسب و کار را درگیر خود کرده است. همانطور که می دانید طراحی سایت از موضوعات مهم در هر کسب و کاری است. اما اینکه سایت با چگونه و با چه ابزاری طراحی شود ممکن است دغدغه خیلی از صاحبان کسب و کار باشد. در این مقاله میخواهیم در مورد طراحی سایت با وردپرس بیشتر امروزه طراحی سایت به پیچیدگی و دشواری گذشته نیست.

طراحی سایت به طور کلی به دو شکل امکان پذیر است نوع اول کدنویسی از صفر با استفاده از زبان های برنامه نویسی است نوع دوم با استفاده از سایت ساز ها و CMS های مختلف است.

در این مقاله قرار است به پاسخ سوال طراحی سایت با وردپرس چیست؟ پرداخته سود.

طراحی سایت با وردپرس چیست؟ وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که به صاحبان کسب و کار این دسترسی را .می دهد به راحتی بتوانند محتواها و محصولات خود را ویرایش کنند به طوریکه میتوان گفت وردپرس مرسوم ترین و معروف ترین سیستم مدیریت محتوا است.

درواقع وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز (Open source) است.

معرفی وردپرس

برای پاسخ به این سوال که طراحی سایت با وردپرس چیست از همین جهت محبوبیت زیادی در جهان دارد و سایت های مشهور زیادی با استفاده از این سیستم سایت های خود را راه اندازی کرده اند. چند علت محبوبیت وردپرس که باعث مشهور شدن آن شده است را مطالعه کنید:

1.سفارشی سازی و انعطاف پذیری

وردپرس یک پلتفرم فوق العاده انعطاف پذیر است که طیف گسترده ای از قالب ها مطابق با تمام سلیقه هارا در خود دارد و هر قالب دارای قابلیب های زیادی برای شخصی سازی کردن است.

همچنین این امکانات زیادی را به طراحان می دهد تا بتوانند قابلیت های زیادی برای کاربران و مخاطبان کسب و کار ایجاد کنند.

2.سئو فرندلی

همانطور که می دانید سئو تاثیر به سزایی در مشهور شدن یک وب سایت و گرفتن مشتری از طریق موتور های جستجو را دارد. وردپرس یک پلتفرم سئو دوست است که با داشتن کدهای تمیز و پیوندهای دائمی قابل تنظیم با افزونه هایی که به بهبود سئو کمک می کنند سازگار است. این افزونه ها با بهینه سازی محتوا، کاربرانی که محصولات شمارا در موتور های جستجو هستند را به سمت وب سایت شما هدایت می کند.

3.سهولت در استفاده

کارکردن با ابزارک های وردپرس بسیار آسان است و کاربران به راحتی می توانند محتوای جدید تولید کنند. اضافه کردن صفحات، اضافه کردن پست تصوبر ویدئو در وردپرس بسیار راحت است. همچنین منبع آموزشی نیز در دسترس صاحبان مشاغل قرار میگیرد تا بتوانند در صورت نیاز تغییرات مدنظر خود را اعمال کنند. تیم پشتیبانی هادس برد محتوای آموزشی اختصاصی در اختیار کارفرما قرار می دهد تا اعمال تغییرات برای آنها بسیار راحت شود.

4.مقرون به صرفه بودن

به علت منبع باز بودن وردپرس، بسیاری از امکانات این پلتفرم رایگان است به همین دلیل سرمایه گذاری اولیه برای راه اندازی یک وبسایت را به شدت کاهش می دهد و آن را به یک راه حل مقرون به صرفه برای مشاغل تبدیل کرده است.

5. پشتیبانی قوی

وردپرس دارای یک جامعه پر جنب و جوش است که شامل توسعه دهندگان، کاربران و طراحان است. این جامعه فعال و پویا مثل یک اکوسیستم همواره در حال بروزرسانی های مداوم در حوزه های مختلف از جمله امنیت و بهبود کلی پلتفرم است.

6.مقیاس پذیری

در وردپرس شما می توانید ابتدا از یک سایت ساده شروع کرده و به تدریج امکاناتی که ممکن است به آنها نیاز پیدا کنید را اضافه کنید. به طور کثال عملکرد تجارت الترونیک و درگاه پرداخت از ویژگی هایی است که می توان آنرا هرزمان بسته به نیاز کارفرما راه اندازی کرد.

7.امنیت

در هر فضایی مخالفان نیز وجود دارند از جمله کسانی که معتقدند وردپرس از امنیت کافی برخوردار نیست. ما میخواهیم این نگرانی شمارا برطرف کنیم و بگوییم امروزه افزونه هاییبه وردپرس اضافه شده است که امنیت وب سایت شمارا تضمین کرده و به هیچ عنوان قرار نیست صدمه ای به وبسایت شما وارد شود. از جمله این افزونه ها all in one و wp rocket است.

نمونه هایی از سایت های وردپرسی مشهور

از جمله سایت هایی که با وردپرس طراحی و اجرا شده اند می توان به سایت های دکتر سلام، دیجی رو، دیجی کالا مگ، دیجیاتو، کاله، کلیک، زرماکارون، ایرانسل و … اشاره کرد.

جمع بندی پاسخ به سوال طراحی سایت با وردپرس چیست

در آخر می توان گفت وردپرس یک پلتفرم کاربر پسند است که با امکانات و سهولت استفاده ای که به مخاطبان خود می دهد به یک پلتفرم محبوب میان کارفرمایان و کاربران تبدیل شده است و با وجود پویا و داینامیک بودن و همچنین مقرون به صرفه بودن با پشتیبانی قوی و بروزرسانی سریع یک انتخاب خوب برای طراحی سایت برای کسب و کار شما می باشد.

 

امیدواریم با مطالعه این مقاله به سوال اصلی طراحی سایت با وردپرس چیست دست یافته باشید.

اشتراک گزاری: